söndag 20 april 2014

Påsk

Här har jag gjort två ganska stora påskägg som jag fyllt med godis. Först hade jag tänkt göra dem i starka färger, men det hände något på vägen ... de blev vita :-) Hobbyworld har en utmaning i april på något som för tankarna till Påsk och det tycker jag massor av ägg och godis gör, så det här är mitt bidrag till den utmaningen.
Äggen är först grundmålade med gesso. Det vänstra ägget är täckt av massa utstansade bokstäver som är limmade med decopage lim, sen har jag målat över allt med vit gesso.
Blommorna och bladen är gjorda från Tim Holts dies.
Det andra ägget är helt målat med Glass Beads, det blir som små glaskulor runt hela ägget.

Godis är gott :-)
Insidan av äggen fick iallafall färg. Har använt mig av färgat silkespapper som jag sedan limmat fast med hjälp av decopagelim, sen har jag målat lite slarvigt med vit gesso som jag sedan "svampat" över.

6 kommentarer:

  1. Vilka skira och vackra ägg och blommorna är fantastiska! Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld och lycka till! :)

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  2. Underbara ägg. Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld.
    Kram Therese/Tesa

    SvaraRadera
  3. Åh så ljuvliga ägg!! :)
    Tack för att du deltar i tävlingen hos Hobbyworld!

    SvaraRadera
  4. Fantastiska ägg med underbara blommor på!

    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld! :D

    SvaraRadera
  5. Verkligen snygga ägg du gjort Anna! Mycket stilfulla!
    Vad roligt att du är med i HobbyWorlds utmaning:
    Kram Katja

    SvaraRadera
  6. Hej och stort grattis till vinsten i vår tävling i april!
    Är du snäll o mailar mig på Helena@hobbyworld.se för mer information?
    //Helena

    SvaraRadera