tisdag 28 april 2015

Altra, tejp och kladd

 Fyndade ett Monopolspel hos Myrorna ...  japp just det ... det var den snygga asken jag köpte ;-) En stor snygg bokask, väldigt stadig och magnet i locket. Blir perfekt att lägga fjärrkontrollerna i, men först blir det en make-over ...
Steg 1, tejpa, tejpa och sen tejpa lite till ;-)

Steg 2, måla över tejpen med vit Gesso.
Steg 3, dekorera asken med hjälp av stencils och "dutta" i tjockare färg (ger tegelstensmönstret på mitt omslag). Limma sedan fast spets och hörndekorationer. Måla över allt med vit acrylfärg.

Så här långt gjorde jag klart asken i mars 2013 (fotade och sparade inlägget i bloggen)
Tar tag i detta UFO igen två år senare, mars 2015.
Då dekorer jag med blommor, virkad liten duk och en ängel.



Till insidan har jag stämplat servetter med "krakelerat" mönster. Sen har jag limmat servetterna med Mod Podge inne i asken. Klart, tog bara två år.
Asken ligger nu på vardagsrumsbordet ... och fjärrkontrollerna ligger utanför ...  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar